Dostawa

Dostawą zamówionych produktów na platformie sprzedażowej ZacnaOliwka.pl zajmuje się zewnętrzna firma kurierska lub przy towarze wielkogabarytowym za transport odpowiada operator logistyczny. 

1. Koszt wysyłki zależy od ilości i rodzaju zamówionych produktów – standardowy koszt w zamówieniu to koszt 15 zł. Przy większych zamówieniach powyżej 300zł dostawa gratis.

2. Produkty wielkogabarytowe oraz przy zamówieniu większej ilości sztuk towaru to w takich przypadkach wycena jest indywidualna w zależności od ilości, wagi i miejsca dostawy – zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego z naszym doradcą klienta.

3. Darmowa dostawa – przy produktach, które mają całkowity brak płatności w koszyku nie będzie naliczonego kosztu transportu.

1. Zamówienia składa się:
• za pośrednictwem formularza interaktywnego dostępnego na stronie internetowej Sklepu (koszyk klienta),
• e-mailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do możliwości weryfikacji danych Użytkownika, np. w drodze kontaktu telefonicznego lub mailowego. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia poprzez wysłanie na podany podczas składania zamówienia adres e-mail, wiadomości opisującej przedmiot zamówienia. W przypadku podania niepełnych, błędnych, sprzecznych informacji przez Klienta podczas składania zamówienia, Sklep będzie kontaktował się z Klientem w celu naprawienia błędów.
3. Dostawa nie obejmuje swym zakresem ewentualnego montażu dostarczanych Produktów chyba, że Strony inaczej zastrzegą w Umowie. Montaż, o którym mowa w poprzednim zdaniu, jest odpłatny Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dokonać dostawy przedmiotu Umowy w wyznaczonym terminie. W przypadku braku możliwości terminowej dostawy przedmiotu Umowy, Sprzedawca podejmie wszelkie kroki, by jak najszybciej skontaktować się z Użytkownikiem przy użyciu numeru telefonu lub adresu e-mail podanego przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym.
4. W przypadku sprzedaży Produktów objętych promocją lub pochodzących z wyprzedaży, których ilość jest ograniczona, rozpatrywanie Zamówień uzależnione jest od kolejności wpływu Zamówień do Sprzedawcy. Zamówienia, o których mowa w zdaniu poprzednim będą realizowane aż do wyczerpania zapasów danego Produktu objętego promocją lub wyprzedażą.
5. W przypadku niemożności realizacji przedmiotu Umowy, z uwagi na brak zamówionego Produktu lub zamówionej ilości danego Produktu, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Użytkownika, a Użytkownik może, według swojego wyboru:
a. odstąpić od Umowy w części dotyczącej niedostarczonego przedmiotu Umowy,
b. odstąpić od Umowy w całości, jeżeli dostawa części przedmiotu Umowy nie miałaby dla niego znaczenia ze względu na charakter składanego zamówienia albo ze względu na zamierzony przez niego cel umowy, który był uprzednio komunikowany Sprzedawcy najpóźniej w momencie zawarcia Umowy, w takim wypadku, jeśli Użytkownik dokonał płatności przed dostawą przedmiotu Umowy (przedpłata), Sprzedawca zwróci Użytkownikowi całą uiszczoną przez niego kwotę, a w razie częściowego odstąpienia od Umowy – kwotę uiszczoną za Produkty, z których Użytkownik rezygnuje.
6. Dla stron wiążące są informacje widoczne na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia. Dotyczy to w szczególności: ceny, charakterystyki towaru, jego cech, elementów wchodzących w skład zestawu, terminów i sposobu dostawy.
7. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Klient składając zamówienie, składa ofertę zakupu określonego towaru.
8. Składając zamówienie, Klient, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamówionych produktów.
9. Po złożeniu zamówienia, na wskazany adres e-mail wysyłana jest wiadomość z informacją o kolejnych etapach realizacji zamówienia:
• po weryfikacji złożonego zamówienia, Sklep przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §3 ust. 5 powyżej i z chwilą jej otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
10. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sklep potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia adres pocztowy.
11. Maksymalny termin dostawy zgodnie z ustawą o prawach konsumenta trwa do 30 dni chyba, że Umowa stanowi inaczej. W razie przekroczenia terminu wskazanego w zdaniu poprzednim Użytkownik będący Konsumentem ma prawo do wyznaczenia Sprzedawcy dodatkowego terminu. Jeżeli Produkt nadal nie zostanie
wydany Użytkownikowi, może on odstąpić od Umowy.
12. Jeżeli Produkt ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Użytkownikowi będącemu Konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Produktów) przechodzi na Użytkownika z chwilą jej wydania Użytkownikowi. Za wydanie rzeczy (Produktów) uważa się powierzenie jej przez Sprzedawcę Dostawcy, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Użytkownika.
13. W przypadku wyboru formy płatności przelewem, termin realizacji zamówienia będzie liczony od momentu, w którym środki za zamówienie Klienta zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym Sklepu. W przypadku nieodebrania przedmiotu Dostawy przez Użytkownika, a w konsekwencji jej zwrotu do Sprzedawcy, Sprzedawca wezwie Użytkownika do spełnienia swojego świadczenia, tj. odbioru przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę nieodebranych przez Użytkownika Produktów, ze wskazaniem, że w przypadku nieodebrania przedmiotu Umowy lub odmowy jej odebrania Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy w zakresie zamówionych i nieodebranych Produktów. Po bezskutecznym upływie terminu wskazanego w zdaniu poprzednim, Sprzedawca złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
14. Jeżeli nieodebranie przedmiotu Dostawy, a w konsekwencji jej zwrot do Sprzedawcy następuje wskutek zawarcia Umowy z Konsumentem, Sprzedawca wezwie Użytkownika do wskazania, czy odmowę odbioru przedmiotu Dostawy Sprzedawca powinien traktować jako złożenie przez niego oświadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827, tj. z dnia 9 marca 2017 r. Dz.U. z 2017 r. poz. 683) obejmującego odstąpienie Użytkownika od Umowy – o ile złożenie takiego oświadczenia jest możliwe przy uwzględnieniu innych postanowień Regulaminu. Sprzedawca wezwie również Użytkownika będącego Konsumentem do spełnienia swojego świadczenia, tj. odbioru przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę nieodebranych przez Użytkownika Produktów, ze wskazaniem, że w przypadku nieodebrania przedmiotu Umowy lub odmowy jej odebrania Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy w zakresie zamówionych i nieodebranych Produktów. Po bezskutecznym upływie terminu wskazanego w zdaniu poprzednim, Sprzedawca złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
15. Własność sprzedawanych Produktów przechodzi na Użytkownika w momencie uiszczenia na rzecz Sprzedawcy całej należności za Produkty, w momencie odbioru Produktów dostarczonych zgodnie z Umową i zapłaty całej należności do rąk Dostawcy.
16. Świadczenie Sprzedawcy wynikające z Umowy jest spełnione z chwilą wydania Użytkownikowi Produktu zgodnie z Umową.

W przypadku, gdy Użytkownik jest Konsumentem, Sprzedawca dołącza do przesyłki paragon fiskalny oraz formularz umożliwiający odstąpienie od umowy sprzedaży.

Jeśli Użytkownik życzy sobie otrzymać fakturę, powinien podczas składania zamówienia wprowadzić dane niezbędne do jej wystawienia – nazwę firmy, NIP oraz adres – w sekcji „dane płatności” formularza zamówienia.

Po uzyskaniu uprzedniej zgody Użytkownika, Sprzedawca może wystawić i przesłać fakturę w formie elektronicznej.

W przypadku odmowy przyjęcia Produktów, Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym Sprzedawcy.

Jeżeli Użytkownik nie będzie dostępny pod wskazanym adresem w wybranym przedziale czasowym dostawy, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do naliczenia opłaty za dostawę oraz za Produkty szybko psujące się, których nie będzie można ponownie wprowadzić do sprzedaży.

W sytuacji, gdy Użytkownikiem jest Konsument, poniesie on jedynie bezpośrednie koszty dostawy, o czym zostanie poinformowany najpóźniej w chwili zawarcia umowy.